Erik heeft nieuwe hobby gevonden

5 oktober 2010 - Atherton, Australië

Erik is helemaal gelukkig ! Hij heeft gesnorkeld en twee duiken gedaan in het Great Barrier Reef, de vakantie kan al niet meer stuk.  Voor de zekerheid hadden we tabletten gehaald tegen de zeeziekte, want er stond inderdaad een behoorlijke wind. Erik heeft een digitale onderwatercamera gehuurd en daar zo’n 200 foto’s mee gemaakt waar een dvd van gebrand is. Helaas kunnen we die nog niet op de blog zetten, omdat we niet onze laptop maar netbook bij ons hebben, en daar kan geen dvd in. Maar zodra we een internetcafé vinden zullen we het zeker doen. Gelukkig was het weer verder prima, de hele dag zon, dus ook lekker voor Mirjam die op de camping was gebleven. Na de eerste campingwas te hebben gedaan (gewoon met machine hoor) is zij het stadje in geweest, heeft ze een strandwandeling gemaakt, en er verder een luie dag met een boek van gemaakt. Omdat Erik zo enthousiast was willen we bij de Whitsunday Islands, een paar honderd kilometer naar het zuiden maar nog steeds het Great Barrier Reef, ook nog een dag snorkelen.

Vanmorgen via een andere route dan gepland naar het zuiden gereden. We moesten eerst terug naar de camperverhuurder in Cairns omdat we, tijdens de behoorlijke regenbuien een paar dagen terug, een lekkend dak hadden. Niet echt fijn met het bed eronder. Gelukkig was het allemaal zo gerepareerd, en konden we snel verder. Opnieuw een hele mooie route gereden. Eerst door bergachtig bosgebied met weer tig haarspeldbochten en waar de tekst “ watch out, next 19 km is crashing zone”  het er ook niet beter op maakt, daarna door de Atherton Tablelands. Een gebied waar de meest uiteenlopende dingen worden verbouwd, zoals grote koffie- en theeplantages, en veel met zuivel zodat er regelmatig farms zijn met kaas, yoghurt, ijs etc.  En omdat ze daar proeverijen hebben gaan we daar morgen maar eens een kijkje nemen. Tenslotte wordt dé jurk niet meer aangetrokken, en zijn we nu getrouwd dus mogen we uitdijen toch, hihi  ?? Daar zijn we trouwens al voorzichtig mee bezig…….

Rond een uur of drie hebben we een camping opgezocht, waar we een mooie ruime plek hebben. We waren er nog geen 5 minuten, of Mirjam zag wat huppen. Jawel hoor, onze eerste levende kangoeroe (we hadden al wel een dooie langs de kant van de weg gezien). Snel de camera gehaald, maar hij had weinig zin om te poseren. Een uurtje later zijn we wat rond gaan wandelen, en daar was ie weer. Dit keer konden we hem wel redelijk op de foto zetten.  Het blijkt een tree-kangaroo te zijn. Het is een behoorlijk groot beest, als dat op een tak moet zitten,  moet het toch wel een stevige zijn. Verder hebben we weer de dagelijkse trek van de vleermuizen gezien. In bepaalde gebieden komen ze veel voor, en zodra de avondschemering komt trekken ze massaal naar een andere plek dan waar ze overdag zijn. Het zijn er echt honderden tegelijk, en ze kunnen een enorm kabaal maken.  En o ja, Mirjam heeft haar eerste heldendaad verricht. Toen ze vanmorgen een gordijn bij het hoofdeinde openschoof zat er een klein hagedisje van een centimeter of 10 binnen. Beestjes die niet erg zijn als je ze ’s avonds tegen allerlei muurtjes op zit klimmen, maar om er eentje op je hoofdkussen te ontdekken is toch wat anders. Helaas was Erik douchen, dus er bleef maar 1 ding op, ze moest ‘m er echt zelf uithalen. En ja hoor, schouderklopje verdiend !

Dieuw, wat heerlijk dat je alweer op vakantie gaat. Sicilie zal ongetwijfeld ook nog mooi weer hebben. Je zal ongetwijfeld een enkeltje geboekt hebben, maar wat is je planning, ben je ook rond de kerst weer terug, of blijf je tot het nieuwe jaar ? Doe Jan de groeten van ons.

Ellen, niet alleen had ik de tabletjes tegen reisziekte vergeten, maar hier aangekomen bleek dat ik een hele lijst met spullen vergeten ben. Misschien de laatste weken toch een tikkie te druk gehad met alles. Heb je alles al verhuurd ?

Mir, heb je al een nieuw mailadres ? Mail 'm dan even naar me door, anders kan ik alleen naar je werk mailen... En voor het geval dat het ons de komende dagen niet lukt om te internetten, wensen we je nu alvast een hele fijne verjaardag. Gaan jullie nog naar de Argentijn ?

Groetjes van ons !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. HannaH:
    5 oktober 2010
    Hé Mir-en-Eer! Hier alles oké. Druk op t werk met de najaarsoverleggen. De oplevering wordt na half januari....dus....je kunt je er zelf op uitleven!
    Carlijn gaat goed maar moet n week of 4/5 in Enschede blijven. t weekend halen we haar ff naar Den Haag. Wil ze graag. Mw. de Joode is overleden en Jim had vandaag n aavaring met n hysterisch uit haar dak gaande Trudie! Verder geen nieuws Huggies enne.....neem n kangoeroe voor me mee! n kleintje! ;-)
  2. Martine:
    Hoi lieve luitjes!

Het ziet er allemaal erg fantastisch uit! De verhalen en foto's, om jaloers op te worden.. en dan moet ik ons nieuws vertellen....
    We hebben weer een regering! Antonie Kamerling is vannacht dood aangetroffen in zijn woning (44jaar -waarschijnlijk zelfmoord) en Thijs is 4e geworden tijdens een judo toernooitje!

We hebben onlangs het feestje bij Mario en Astrid gehad en dat was erg leuk. Iedereen was verkleed en had goed zijn best gedaan. Tja en wij zijn aan het aftellen voor ons 1e aankomende weekendje weg: Pipodorp! 't is wat anders maar ook leuk:)

We missen wel ons elvenvriendjes/avondjes hoor!
    xx
    tini
  3. Rob en Marianne:
    Hey Hallo,

Zo te lezen kunnen jullie het nog wel een tijdje uithouden. Hier op kantoor gaat bijna alles goed. Gert-Jan, we missen je! Er is nu niemand meer die de juiste snoep haalt. Rob heeft nog maar 3 onderkinnen! LOL!!
  4. Hans en Carin:
    Snorkelen en duiken.

Het is heel belangrijk om naar boven te kijken.Vishengels is altijd een gevaar hoe smakelijk de hapjes er ook uit zien doe het mondstukje niet uit en vooral niet bijten.Waarschuw de vissen door de mond iets te tuiten en wat bellen te blazen.Zet vervolgens de vinnen in beweging en zoek het koraal op wacht geduldig af en veroer geen vin .
  5. Fred:
    8 oktober 2010
    Beste Eric en Mirjam,

Leuk om jullie op deze manier te volgen. Als ik dit zo lees dan hebben jullie het echt fantastisch daar. De nieuwtjes die ik te vertellen heb kan ik helaas niet via de mail versturen. Klinkt ook veeeel spannender zo.
    Nog heel veel plezier daar, zowel boven als onder water.

Groetjes Fred
  6. Jim:
    8 oktober 2010
    Hoi Lui,
    Jammer voor jullie dat je daar bent, hier is het toch veel leuker (not)! Hoeveel ** heeft campertje? Mirjam..zorg je er wel voor dat je haar niet nat wordt met zwemmen en dat er geen zand tussen je tenen komt! Over tenen gesproken..erg afzien daar met mannen in teenslippers??? (trouwens Trudy had die aanvaring hoor, ik niet!) groetjes en genietze.
    Jim
  7. Mirjam:
    9 oktober 2010
    Hoi Erik en Mir,

Erg bedankt voor de leuke verjaardagskaart!! We hebben weer lekker gegeten bij de Argentijn en we kijken er nu al naar uit om straks met zijn viertjes te gaan!! Hebben jullie het nog naar jullie zin? Trek je het nog in de camper? Hoop snel weer wat van jullie te horen!!

Liefs Patrick en Mirjam
  8. HannaH:
    11 oktober 2010
    Dat loopt daar maar in bikini.....en wij maar werken...!!!! Hé guys! Hiermooi najaarsweer! Súperweekend! Laatste nieuws Mirtje: Maaten is hemelen en Mens gaat niet! Lekker cryptisch hé?!
    Enne.....nog maar twee en een halve maand en dan kunnen we weer naar de Deli!!!! xxx Han
  9. Ellen:
    14 oktober 2010
    Hey Mir en Eric, ik denk dat jullie echt genieten daar! De acceptaties druppelen gestaag binnen evenals de ingetrokken acceptaties! Is dus mooi in evenwicht haha! ben blij te lezen Mir, dat zelfs jij dingen kan vergeten! We mailen weer!
    Groetjes Ellen en Rob