Het zit er bijna op

2 februari 2010 - Kanchanaburi, Thailand

De afgelopen vijf dagen hebben we doorgebracht in een klein resort in Kanchanaburi. Toegegeven, ik had er een beetje tegenop gezien. Normaal blijven we niet zolang op 1 plek hangen, en zeker niet als het gaat om een plek in ´the middle of nowhere´. Want dat is het hier toch wel. We zitten echt kilometers van de bewoonde wereld, geen winkeltjes, avondmarkt of restaurantjes etc in de buurt, maar we vinden het geweldig hier ! Het is superrelaxed, we zitten in een prachtige groene omgeving gelijk aan de river Kwai, het eten is heerlijk, en er kan van alles voor je geregeld worden.

We hebben twee dagen geleden een dagtour gedaan naar de belangrijkste bezienswaardigheden in de omgeving. Natuurlijk naar de bridge over de river kwai, maar ook de hellfire pass memorial museum dat toch wel indrukwekkend was. Omdat het fietsen ons vorige week in Sukhothai goed bevallen was, hebben we gisteren fietsen gehuurd en hebben 18 kilometer over het thaise platteland en door de dorpjes gefietst. Leuk om op die manier een andere kant van thailand te zien. We worden overal begroet, en nu eens niet omdat men wat van je wilt. Misschien wel omdat ze zich afvragen wie er dwaas genoeg is om op het heetst van de dag te gaan fietsen, terwijl ze zelf allemaal aan de siesta zijn ?

Omdat we vandaag toch eigenlijk zien als onze laatste echte vakantiedag (morgen vertrekken we weer naar het chaotische Bangkok) hebben we vandaag als afsluiter een paar uur in de spa doorgebracht. De verschillende massages hebben ervoor gezorgd dat we helemaal relaxed zijn, nu maar afwachten hoe lang dat zo zal blijven. We hebben de hollandse weersberichten gezien, en zagen dat er weer de nodige fileleed was. We hebben gelijk gecontroleerd of landen op schiphol mogelijk is, helaas, tot nu toe daar weinig problemen. Da´s nou jammer. Morgen, woensdagochtend, gaan we dus terug naar Bangkok, en donderdagnacht zullen we dan toch echt op dat vliegtuig moeten stappen.

Maar........we mogen natuurlijk niet klagen, we hebben eind dit jaar een supervakantie in het vooruitzicht. De reden waarvoor we sowieso deze blog zijn gestart. Wij vonden het leuk om het bij te houden, en vinden het nog leuker om reacties van familie en vrienden te krijgen (zeker als we straks drie maanden weg zijn verwachten we natuurlijk alle nieuwtjes en roddels). We hebben ontdekt dat wi-fi in Thailand in ieder geval nog niet vanzelfsprekend is, maar ook dat veel mensen tegenwoordig net zo´n handig computertje als wij bij zich hebben. Dus, hij gaat gewoon mee naar Australie !

Koos en Ilona, in verband met het ophalen van Schiphol hebben we jullie een mail gestuurd, omdat we niet weten wat de weersberichten zijn. Willen jullie ons een mailtje terugsturen ? Yilva, we zijn reuze benieuwd naar de ongetwijfeld honderden foto´s en al je reisverhalen, gauw een afspraak maken ? Patrick, er is er 1 jarig vandaag, hoera, van harte gefeliciteerd ! Nellie, jij ook nog gefeliciteerd, we zien je zaterdagavond, Hans en Carin, bunjeejumpen op trouwdag klinkt verleidelijk, maar bruid heeft hoogtevrees en kapsel bruidegom raakt dan door de war. HannaH, ik kom eraan, prik alvast een bageldate !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. HannaH:
    2 februari 2010
    Jaaaaaaaa!!!! Bagelen met mijn eigenste 'euca'!!!! Kan niet wachten!!!!!
    Ben niet vreemdgegaan in je afwezigheid, dus heel wat in te halen!! Enne 3 serieuze kand. voor de Ommeloop!!!!!!!!! Kus uit een zeer nat en regenachtig (houdt dit nooit op????) Nederland!!!
  2. yilva:
    4 februari 2010
    Hoi vakantiegangers,

Ben weer in Nederland. God, wat is het koud...was ik alweer helemaal vergeten...Het lezen van jullie blog helpt mij een beetje om over ik-ben-weer-terug-blues heen te komen. Bovendien ben ik stiekem aan het dromen over mijn volgende bestemming; Laos, India of Cost rica...zoveel wat ik nog wil zien. Vervelend dat je ziek was Erik. Toch stiekem van de foodstalls gesnoept??? Ik ben zelf ook een dag ziek geweest dus ik kan mij voorstellen hoe ellendig jij je moet hebben gevoeld. Jullie foto's zien er schitterend uit. We moeten inderdaad maar snel een datum prikken om foto's en verhalen uit te wisselen. ik heb mij aardig in gehouden qua foto's maar zal er toch een selectie van maken. Zucht nou ik ga mij maar op de huishoudelijke taken storten...genieten jullie nog maar lekker van de laatste dag in het geweldige Bangkok. Zie jullie snel. Liefs Yilva
  3. Martine:
    4 februari 2010
    Dag lieve luitjes,
    Ik lees net dat jullie laatste dag (nu NLse tijd) inmiddels al voorbij is.... Ben benieuwd naar de verhalen; heb een date voor ons geregeld!!
    14 februari in spijkenisse een valetijns diner