Halve land doorgereisd, nu in Kanchanaburi

30 januari 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Het is inmiddels ruim een week geleden sinds we ons laatste bericht hebben geplaatst, maar het vinden van een wi-fi verbinding valt niet altijd mee in Thailand. Soms is het er gewoon niet, en als het er wel is, is het prijzig en werkt het tergend langzaam. Natuurlijk, overal zijn internetcafeetjes, maar we moeten vanaf onze eigen computer de foto´s downloaden. We zitten nu in ons hotel in Kanchanaburi, en de foto´s die we er net opgezet hebben, zijn eerst een stuk verkleind en kunnen daarom minder van kwaliteit zijn. Het is even niet anders.

Maar goed, we zijn vanaf Chiang Rai met de bus naar Chiang Mai gereisd, een plaatsje waar we vorig jaar ook waren en ons wel bevallen was. Normaal gesproken gaan we nooit 2 x naar dezelfde plek, maar omdat we hier toch langskwamen en het toevallig ook nog in het weekend viel, besloten we toch maar even te blijven voor de zondagsmarkt ´s avonds. We hebben van wat massages genoten, van de lekkerste fruitshakes van Thailand, en natuurlijk van het mooie weer. Op maandagochtend zijn we met de bus verder gereisd naar Sukhothai. Het was niet prettig ! Het enige wat de airco produceerde was veel geluid, maar dat bleek toch nog overstemd te kunnen worden door het geluid van de vering die het tig jaar geleden waarschijnlijk al begeven heeft. Na ruim vijf uur stuiteren kwamen we eindelijk aan.

Het hotel was leuk, een thais hotelletje met een gezellige sfeer. De eerste avond hebben we nog de moeite genomen naar `het centrum´ te gaan, maar het stadje zelf was niks. De volgende dag zijn we naar het oude deel van Sukhothai gegaan, hebben fietsen gehuurd en de omgeving met diverse oude tempels bekeken. De volgende dag lekker rustig aan gedaan bij het zwembad, want de dag erna stond de busrit naar Bangkok op het programma. Dit keer hadden we tickets voor de v.i.p. bus gekocht en dat scheelde een stuk. Redelijk comfortabel werden we in 7 uurtjes naar Bangkok gereden. Hier hebben we 1 nacht doorgebracht omdat we de volgende ochtend al vroeg de trein naar Kanchanaburi moesten halen.

De trein doet er normaal gesproken ongeveer 3 uur over, wij hadden iets vertraging omdat we onderweg iemand hebben aangereden. Gelukkig rijdt het hier allemaal niet zo hard, dus de man kon gewoon weer op staan. De eerste twee uur viel het mee, het laatste uur leek het alsof de trein vierkante wielen had gekregen. Maar goed, ook dat weer overleefd en uiteindelijk in een heerlijk resort terecht gekomen waar we vijf nachten blijven. We zitten in het Oriental Kwai Resort, klinkt groot maar heeft maar 10 cottages, en haalt overal ter wereld eerste prijzen. Snel na aankomst werd Erik nog ziek, een voedselvergiftiging, maar nu na een dag verder voelt ie zich weer toppie.

Voor de komende dagen staat nog een tour in de omgeving op de planning, natuurlijk moet je hier naar de bridge over de river kwai, we huren nog een dag fietsen en zullen de laatste dag voor we terugreizen naar Bangkok doorbrengen in een spa voor de nodige massages. En dan hebben we tussendoor nog de nodige luie uurtjes bij het zwembad. Iets wat we normaal gesproken eigenlijk zelden doen, we willen de tijd altijd zoveel mogelijk gebruiken om alles te bekijken, maar dit keer hebben we een erg ontspannen planning gemaakt. Erg wennen maar wel prettig, alhoewel we alletwee het gevoel hebben alsof de tijd dan wel sneller voorbij gaat.

We hebben ook nog even naar de weersberichten in Nederland gekeken, is die ellende nou nog niet voorbij ? We zien nog steeds winters weer, en aan het berichtje van Bianca te zien zal het ook voor ons niet mee gaan vallen bij terugkomst ! Het komt hier namelijk overdag niet onder de 30 graden, dus dat wordt even aanpassen.

Urs, blij dat de uitslag goed was ! Hans, leuk dat je me 30 schat, maar ik word dit jaar toch echt 40 ! Yilva, volgens ons zit je nu ergens in een bootje op de Mekong onderweg naar Cambodja, veel plezier in het indrukwekkende Angkor Wat, we weten zeker dat je het er net als ons geweldig zult vinden. Patrick, gezien de voedselvergiftiging lijkt het ons niet verstandig eten voor je mee te nemen, en voor allemaal, nee, we zijn hier niet getrouwd, jullie krijgen echt wel een feestje, alleen zijn de feestlocatie en band veranderd. Want........niets veranderlijker dan wij ! Groetjes

1. Ilona Deltenre:
    30 januari 2010
    Hallo vakantiegangers,
    we zijn net terug van een weekje Vossemeren, nou dat is natuurlijk niet te vergelijken met wat jullie allemaal ondernemen. Wij waren al blij met een sauna in ons huisje en een wellnesscentrum waar we ons hebben laten verwennen. Misschien moeten wij ook maar eens de grote stap wagen.
    Nog maar een paar dagen om te genieten, het schiet al weer op dan staan we weer op Schiphol.
    We zullen een aanhangwagen meenemen om alle souveniers op te bergen en natuurlijk ook de prachtige bruidsjapon die op de foto staat (of hebben we dat niet goed begrepen)

Yilva: wij zijn ook heel benieuwd naar jouw foto's en verhalen, zo te lezen heb je ook enorme indrukken te verwerken.

Groetjes van Koos en Ilona
  2. Hans en Carin:
    1 februari 2010
    Jullie hoeven niets meer te regelen hebben wij al gedaan . Feest locatie Rotterdam Euromast.
    Eerst bungy jumpen dan gaan we eten.
    Voor de avond via onze taxi contacten komt de Josti band mogen eerst bij avond licht met fakkels ook bungy jumpen.Lijkt mij een leuk programma offerte ligt op de trap.