Laatste berichtje uit Chiang Rai...

22 januari 2010 - Chiang Rai, Thailand

....morgen vertrekken we naar Chiang Mai, zo´n vier of vijf uurtjes tuffen met de bus. De afgelopen dagen in Chiang Rai waren heerlijk. We hebben geluierd bij het zwembad, de omgeving bewonderd, lekker gegeten en de eerste souveniers gescoord. Woensdag hadden we voor de hele dag een prive chauffeur/gids gehuurd. Hiermee zijn we naar verschillende bergstammen gegaan, ongeveer 85 kilometer hier vandaan. Daarna richting de grens met Birma, om de grens over te gaan voor een paspoortstempel moesten we ongeveer 10 euro pp betalen, dus dat hebben we overgeslagen.We zijn ook nog bij de golden triangle geweest, zeg maar het Vaals van Thailand. Vandaag naar de witte tempel geweest, een nogal opzichtig maar toch ook wel apart geval. Het schijnt de enige te zijn in Thailand. Verder nog in het stadje zelf rondgekeken.

De avondmarkt hier is gezellig, beter als die in Chiang Mai. Kleiner, maar wel authentieker, met veel koopwaar van de bergstammen in plaats van de gebruikelijke t-shirts en shorts. We hebben dan ook weer het nodige gekocht. En ja, eindelijk een i-pod tasje gekocht, voor omgerekend 1,25 euro. Daar kan toch geen media markt tegenop. Oke, je moet wel houden van thais borduurwerk......

Leuk, al jullie berichtjes ! Enne Yilva, volhouden, straks  in het zuiden van Vietnam en Cambodja heb je net zulk prachtig weer als wij hier hebben. Jammer dat Sapa niet helemaal is wat je er van had voorgesteld, maar misschien wordt het beter als het weer opklaart en je kan genieten van de mooie uitzichten in de bergen. Urs, laat je ons via ons gewone emailadres weten hoe het in het ziekenhuis afloopt volgende week ?

Inmiddels is het hier half 7, tijd om te douchen, en een restaurantje te zoeken. Het is zo prettig om gewoon lekker buiten te kunnen eten, daar wordt een mens helemaal blij van !

Groetjes van ons

1. Hans en Carin:
    23 januari 2010
    Hoe zo weet je iets van Yilva elkaar toch tegen gekomen.Leuk dat Saba en huwelijks markt niets was.
    Al howel zal mijn Vietnamese schoonzoon en loempia's missen. Leuk hoedje Eric op houden maar.
    Hoe zo geen Schiedam???? Hebben toch niks te doen zijn bezig te zooeken naar alternatieven.Gaat wel in ieder geval niet moeilijk gezien mijn uiterlijk me zelf uit te geven als Eric. Carin als 30 jarige Mirjam gaat wat moeilijker.Maak niet te veel op offerte's leggen wij op de trap . groetjes Hans en Carin. Die een week vacantie heeft opgenomen september hou er rekening mee.Nog steeds geen moeite met bagage , ja dan hadden jullie mij maar mee moeten nemen. Hans en Carin
  2. Bianca:
    27 januari 2010
    Kom ik terug uit Vietnam is het hier ijskoud... brrr, krijg heimwee als ik naar jullie foto's kijk!
    Heel veel plezier nog, geniet van alles!
    Groetjes Bianca
  3. Yilva:
    30 januari 2010
    Okee. ik neem het terug de hilltribes in Sapa waren inderdaad erg commercieel maar het uitzicht en de zondagsmarkt was de trip meer dan waard. De mensen waren zo mooi in hun kleurrijke kleding. Zij waren erg verlegen in wilde niet op de foto maar sigaretten en een tros bananen doet wonderen. Ik ben inmiddels Saigon doorgerend,de driedaags excursie Mekong Delta en ben na een dag in het geweldige Phnom pehn in Siem reap aangekomen. Ik moet zeg alhoewel ik Vietnam geweldig vond ben ik een beetje verliefd op Cambodja. Ik ben gisteren naar S21 en de Killing fields geweest. Waar ik stiekem een traantje heb gelaten. het is zo ontzettend indrukwekkend, de waanzin is niet te beschrijven. (maar dat weten jullie natuurlijk al) Vanavond maar naar de night market (om ook wat souveniertjes te scoren) en morgen voor dag een dauw Naar Angkor...Ik ben bang dat ik weer ga huilen...p.s. het is hier een graadje of 35 niet verkeerd.