Onze eerste echte reisblog, vanuit Thailand

19 januari 2010 - Chiang Rai, Thailand

Hallo allemaal, eindelijk een berichtje van ons. Het heeft even een paar dagen geduurd, maar in het hotel in Bangkok was de wi-fi best wel prijzig, en in dit hotel is het gratis. Kijk, daar houden we nou van, we hebben tenslotte nog een trouwfeestje te geven dit jaar, haha !

Na een goede vlucht vanaf een koud Amsterdam zijn wij mooi op tijd in Bangkok geland. En ja hoor, het is gelijk weer duidelijk, wij horen in een warm land thuis. Het is genieten van de blauwe lucht, zon, en een graadje of 35. Het doet een mens goed om weer bloeiende planten te zien ! Helaas heeft dat mooie weer ook een nadeel, zeker als je met je melkfles-benen de zon in gaat en er dan eentje vergeet in te smeren. Gevolg, ik heb een serieus verbrand been inclusief de pijn en koude rillingen die daarbij horen. En met gevolg dat ik er toch echt een paar dagen niet mee in de zon kan. Dat is balen. Maar goed, de eerste avond wat gaan shoppen, en de eerste thaise maaltijd gescoord met de nodige zweetdruppels voor mij. De volgende dag hebben we een tempel en amulettenmarkt bezocht, en omdat ik ook weer eens last van m´n rug kreeg hebben we wat geluierd bij het zwembad (ik in de schaduw, onder een handdoek, zekerheid voor alles met dat been). ´s avonds naar een soort festival, met veel etenskraampjes en overal live muziek. Het is toch wel vreemd als je een Thais mannetje Proud Mary of iets van de Stones hoort zingen. Klinkt toch anders zeg maar.

De vlucht naar Chiang Rai op maandag ging vlot en op tijd. Het is een heerlijk hotel, een soort van kleine ´huisjes´ omringd door veel palmen en ander groen, met een leuk en vooral rustig zwembad. Vandaag hebben we daar een luie dag aan gelegen, zometeen gaan we een hapje eten, en een trip voor morgen zoeken. We willen de bergstammen bezoeken, en de gouden driehoek (soort drielandenpunt tussen Thailand, Myanmar en Laos).

Heeft er al iemand gehoord hoe het met Yilva gaat ? Wij zijn reuze nieuwsgierig, dus laat dan even een berichtje achter ?

Tot slot nog een nieuwtje op trouwgebied: er is het een en ander gewijzigd. Laten we het maar zo zeggen, regel geen slaapplaatsen bij Yilva, want Schiedam is van de baan. Wordt vervolgd.........

1. HannaH:
    19 januari 2010
    WOW!!!! Ik wil in dat zwembad!!!! (en ben n beetje SOR-zat....)

Geniet-ze!

Kus
  2. Hans en Carin:
    20 januari 2010
    Yilva is onderweg van Noord Vietnam lopend naar de Gouden Driehoek je kan kan haar herkennen aan de bruin verbande benen. Zij heeft ondertussen de nodige Vietnamese maaltijden binnen, Neem aan dat zij moeite heeft te wennen aan de Thaise keuken volgens het bericht was het daar wat kouder.De nodige berichten van Yilva ontvangen gaat allemaal goed.Maak niet te veel geld op de prijzen zijn ondertussen deze week om hoog gegaan. Volgens het AD schieten de prijzen voor bruiloften de pan uit.
    Schiedam scoort negatief. Neem in ieder geval planten mee wij hebben jullie planten buiten gezet.

Hans en Carin
  3. Martine:
    22 januari 2010
    Hallo lieve luitjes!!

Allereerst zeer verbaast dat jullie nu alweer in Thailand zitten.. (dacht dat het net voor de huwelijksreis was) maar goed ; Erg leuk! ben jaloers..
    Mag dit jaar naar Indonesie maar heb soort van afgezegd- leg ik beter mondeling uit -

Nou geniet.. bel/mail ook ff als jullie terug zijn; De camper is in orde hoor! waarschijnlijk as. zaterdag of maandag in het systeem te verwerken dus dan volgt de factuur snel!!

Nou enjoy (ennu als je nou verveeld, met je been enzo, onze agent heeft geweldige kook workshops etc.!
    xxxxxxx
    (geen schiedam???)
  4. yilva:
    22 januari 2010
    Hoi hoi,

Eindelijk mijn foto camara neer gelegd en een internetverbinding gezocht. OOk ik ben jaloers op jullie foto's. Ik ben nu in Sapa en hier regent het al de hele dag dat is nog niet zo erg maar er hangt een dikke mist waardoor wij haast geen uitzicht hebben op de prachtige bergen. Ik ben vanachtend vroeg met de nachttrein aangekomen en de Black Monkhs stonden ons al op te wachten met souveniertjes. Zelfs al wij in het hotel zitten staan ze met hun neus tegen het raam gedrukt. Ze spreken zelf Nederlands, kijken kijken niet kopen. niet echt de ervaringing ik verwacht had maar de natuur is schitterend. Hanoi is zo ontzettend chaotisch met voor bij scheurende brommertjes. (Waar ik trouwens ook op geweest ben)Ik heb mijn ogen uit gekeken. Maar absolute hoogtepunt tot nu toe is toch Halong baai zo ontzettend indrukwekkend. maar in ider geval ben benieuwd om meer van jullie reis verslagen te lezen. Mirjam succes met je been. Spreek jullie snel..veel plezier. P.s. zijn jullie toch op dat tropisch eland getrouwd???
  5. mirjam:
    23 januari 2010
    Neem een broodje heet rundvlees voor me mee , en neem er zelf ook 1. Eet smakelijk en veel plezier.
    Groetjes Patrick