We zijn in Australie !

30 september 2010 - Cairns, Australië

He he, het heeft even geduurd, maar we zijn er ! Inmiddels al weer een paar dagen, maar omdat we gister pas de camper hebben opgehaald en de rest van de dag bezig zijn geweest met boodschappen, schoonmaken en inruimen, begint voor ons gevoel pas vandaag onze vakantie.

De vluchten zijn allemaal goed gegaan, allemaal op tijd, maar jeetje wat een end. Eerst een uurtje of 12 naar Kuala Lumpur, toen nog 8 uur naar Sydney, geslapen in een airporthotel en dinsdagochtend nog 3,5 uur naar Cairns. Daar nog een nachtje bijkomen in een hotel met prachtig zeezicht en gratis fles champagne, we zijn tenslotte op huwelijksreis, en onszelf ´s avonds getrakteerd op een heerlijk etentje bij Outback Jack´s. Woensdagochtend dan eindelijk het campertje gehaald. Hij is klein ! Na een paar uur in de supermarkt hebben we onze eerste camping opgezocht, de grote schoonmaak gehouden en net onze eerste kampeernacht achter de rug. Toch wat onwennig, behoorlijk warm, nog niet alles heeft z´n vaste plek of routine, maar dat gaat wel goedkomen.

Wat is onze eerste indruk van Australie ? Het is warm, heel erg warm. We durven bijna te zeggen dat dit de warmste plek is waar we tot nu toe zijn geweest, en we hebben toch al wat rondgereisd. Langer dan een half uurtje in de zon is niet te doen, dus die daagjes luieren bij een zwembad moeten we uitstellen tot wat koelere oorden. Verder smeren met een hoge factor voor die schaarse minuten dat je wel in de zon bent, want we zien hier wel mensen die dat blijkbaar vergeten zijn. De andere opvallende dingen zijn dat de mensen erg vriendelijk zijn, het erg schoon is, en last but not least...........het is duur. Behoorlijk duur ! Zijn we met Amerika en Canada toch wel wat gewend, hier zijn sommige prijzen echt belachelijk. Gelukkig maar dat we zoveel envelopjes hebben gekregen, hihi.

Vandaag gaan we richting het tropisch regenwoud, we gaan ons best doen om snel wat foto´s te plaatsen, maar de internetverbinding is nogal traag. Inmiddels hebben we al wat berichtjes ontvangen op de blog, leuk om te lezen dus ga daar vooral mee door ! We zijn trouwens blij om te zien dat ook anderen het naar hun zin hebben gehad op onze trouwdag. Tsja Tineke, je hebt inderdaad wat gemist !

Het is hier nu half tien ´s ochtends, tijd om op pad te gaan...

1. Martine:
    Dag lieve luitjes,

Goed om te lezen dat jullie op de plaats van bestemming zijn aangekomen. Ik heb via mijn werk nog een brief doorgestuurd naar Apollo (kreeg de bevestiging dat deze doorgestuurd is naar Cairns branche) maar deze is volgens mij niet in de camper terecht gekomen... (anders had ik dat wel gelezen,toch?)

Nou geniet ervan, we zijn erg benieuwd naar jullie mooie verhalen en foto's en we denken nog met regelmaat terug naar de heerlijke, prachtige huwelijksdag!!
    xxx
    tini
  2. Hester Keukens:
    30 september 2010
    Ik reis in gedachten met jullie mee, maar doe maar net alsof ik er niet ben hoor!
    Ik kijk uit naar de volgende verslagen en evt. foto's.
    Groetjes, Hester
  3. Jan:
    30 september 2010
    Hallo Aboriginals, ik zie dat jullie plezier hebben gehad met alle envelopjes.. haha. Het was echt een geweldig feest. Jacky weet zich niet veel feestjes te herinneren waar zelfs ik op de dansvloer heb gestaan en we zijn toch ook al weer ......lang bij elkaar (voor exacte data moet ik toch naar Jacky verwijzen).
    Ik zag dat de camper niet zo groot is, maar volgens mij is het wel goed dat een getrouwd stel een klein onderkomen heeft, lekker knus. Over een paar jaar liggen jullie toch wel ver uit elkaar haha. Ik zou zeggen heel veel plezier en we blijven jullie volgen.
    Gr, Jan
    PS be carefull for Crocs!!
  4. HannaH:
    30 september 2010
    Hé Mir-en-Eer! Fijn dat jullie er zijn. Lachen die camper schoonmaak! Zie het voor me! En dat het zo warm is.... Je suis jaloux!! Enne....van die prijzen zal ik natuurlijk aan Carlijn melden (die nog zeker 4 weken moet revalideren in Enschede) Ik, klinkt nog als Katja Schuurman, maar knap aardig op van mn antibiotica enne......guess what...?? De oplevering is uitgesteld tot januari!!
    Dikke kus van je eenzame cleeg! xxx
  5. Jan:
    1 oktober 2010
    He Honeymoners !!!!!!!

Zie dat de reis voorspoedig is verlopen. Gelukkig.
    Ben zo jaloers op jullie 3 maanden daar in Aussie land.Heb geloof ik al verteld dat ik er geboren ben, in Renmark. Ligt boven Adelaide, Broken Hill daar ergens in de buurt. Dus als jullie in de buurt komen,ga als jullie de tijd hebben eens kijken. lijkt me erg leuk.
    Nou geniet van jullie reis en natuurlijk van elkaar.

ps. Jan en ik zijn alewer 16 jaar samen, mannen vergeten natuurlijk zulk soort belangrijke info.

Heel veel groetjes en xxxxxx
    Jacky
  6. yilva:
    2 oktober 2010
    Het was inderdaad een super dag. Mooie fotos ook...vooral van jullie in het busje is erg leuk. Misschien een kleine troost maar terwijl jullie moeten wennen aan het warme weer komt het hier met bakken uit de hemel. De herft is duidelijk gearriveerd niks geen indian summer. Het is erg leuk om te lezen over jullie outback avonturen en nu de kleine camper is schoongemaakt en ingeruimd hahaha kan ik niet wachten op nog meer verslagen en natuurlijk de foto's. Geniet er van en tot snel. Liefs Yilva