Dag 1 en 2; van Schiphol via Denver naar Moab

23 mei 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Eindelijk even tijd voor ons eerste reisverhaal!
Om dinsdag de ochtendfiles te vermijden, en ik ook niet bepaald een ochtendmens ben, zijn we maandag aan het eind van de middag al naar een hotel in de buurt van Schiphol verkast. De volgende dag zitten we al om 7.15 uur in de shuttlebus. De vlucht gaat prima en is eigenlijk zo voorbij, 8 uur later landden we op Detroit en daar begint de ellende van het wachten. Er is bij de douane een korte rij en de hele hele lange ...natuurlijk moeten wij naar de lange 😠, omdat mijn paspoort binnen 3 maanden verloopt. Helemaal geen probleem want hij hoeft alleen maar geldig te zijn tot de dag van vertrek, maar de systemen raken ervan in de war dus zijn we gewoon de klos. De bekende Amerikaanse vriendelijkheid is hier ver te zoeken! Met een overstaptijd van 3 uur tot de volgende vlucht hadden we verwacht relaxed wat te kunnen eten, maar het wordt alsnog stressen. We doen er 2,5 uur over en als we bij de volgende gate aankomen moeten we gelijk boarden. Na nog eens 3 uur vliegen zijn we eindelijk in Denver, Colorado!
We halen bij Hertz onze SUV op, een Ford Escape, komen al snel in de file (ook dat nog) maar na 5 kwartier zijn we dan eindelijk in ons hotel. We gooien de spullen er neer en rijden gelijk naar de Walmart aan de overkant. Anderhalf uur later hebben we de meeste spullen voor de komende dagen, we eten snel iets en na zo'n 22 uur wakker zijn vallen we om half 11 als een blok in slaap. Met dank aan een jetlag zijn we om 5 uur 's morgens weer wakker, en na alles rustig aan te hebben gedaan en gaan we rond half 8 op pad.

We rijden vandaag van Denver naar Moab, en afwisselende rit van 525 kilometer waar we 7,5 uur over gedaan hebben. Lijkt lang, maar de laatste ruim 2,5 uur hebben we de "scenic" route genomen en die is inderdaad de moeite waard. Het gaf een voorproefje van al het moois wat ons hier te wachten staat! Tijdens onze lunchstop in the middle of nowhere zat de enige persoon langs die weg duidelijk om een praatje verlegen. Toen hij hoorde dat we uit Europa kwamen wilde hij maar één ding.....duidelijk maken dat echt niet iedereen Trump-fan is. Hij schaamde zich diep voor zijn president en werd er zelfs heel erg emotioneel van, tot tranen aan toe. Erik vermoedde dat dit ook wel eens te maken kon hebben met enig gebruik van drank en/of marihuana 😁. In Moab rijden we gelijk door naar camping Archview RV Resort waar we voor 3 nachten een cabin hebben gehuurd. Het is mooi weer, erg warm, en na een kort rondje door Moab hebben we daar gelijk gegeten, vandaag even te lui om te bbq-en! Na een zonsondergang bij Deadhorse Point State Park, waar net op 'het moment suprême ' een mega wolkenpartij ervoor schoof (hebben wij weer) vinden we het wel genoeg voor vandaag. Morgenochtend doen we een helicoptertour, nu al een knoop in mijn maag!

1. Martine:
    25 mei 2018
    Geweldig allemaal! Krijg er gewoon een beetje heimwee van.. leuk om te lezen.
    Jullie auto ziet er mooi uit & de cabin ook.
    lekker genieten & blijven schrijven😁 dan genieten wij mee!
  2. Ilona Deltenre:
    25 mei 2018
    Spannend allemaal. Wat is het daar mooi zeg. Vooral het filmpje van jullie helicoptervlucht.
  3. Pauline:
    25 mei 2018
    Ik geniet mee vanaf hier hoor!! Filmpje was top om te zien!
  4. Hanneke:
    25 mei 2018
    Ik lees mee! Wat leuk. Prachtig die heli vlucht!