Dag 5 en 6; een lange reisdag naar Wyoming en de Grand Tetons

27 mei 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Hoe leuk en mooi Moab ook was, na 3 dagen moesten we toch echt eens verder, er valt nog zoveel moois te ontdekken! De volgende plaats waar we naartoe gaan is Jackson in Wyoming, om vandaar uit Grand Teton te ontdekken. Een deel van Amerika waar we nog nooit zijn geweest, maar dat al wel heel lang op ons verlanglijstje staat. Grand Teton ligt net onder Yellowstone National Park, wat eigenlijk het doel van deze reis is.

Rond 6 uur 's ochtends rijden we uit Moab weg, we hebben 800 kilometer voor de boeg. Omdat er onderweg weinig boeiends is, hebben we ervoor gekozen dit in één dag te rijden. Halverwege maken we wel een stop in Salt Lake City. Niet omdat die stad ons nou zo aantrekt, maar als je dan toch ergens moet pauzeren, dan daar maar. Na 4 uurtjes rijden komen we aan en gaan we naar Temple Square, het enorme gebied midden in de stad waar het hoofdkwartier van de mormonen is. Jaarlijks trekt dit miljoenen bezoekers, wat ik niet echt kan plaatsen. Het is best aardig om te zien, maar niet heel bijzonder. Ieder zijn ding denk ik! Anderhalf uur en een lunch later gaan we weer op pad. Door gebrek aan een navigatiesysteem én wegenkaart twijfelen we na een kilometer of 10 of we wel op de goede snelweg zitten. Helaas is er ook geen stadje in de buurt, dus bij de eerste exit naar een soort rest area gaan we van de weg in de hoop daar iemand te vinden. We hebben geluk; een behulpzame senior belt gelijk naar zijn dochter voor de snelste route, tekent een hele map voor ons, en daarna komt ie erachter dat ie nog een wegenkaart van Wyoming heeft en krijgen we die ook nog mee! En dan zeggen mensen dat die Amerikaanse vriendelijkheid allemaal nep is.....gelukkig hebben wij vooral goeie ervaringen 😊.
In de middag maken we nog 2 korte stops in de stadjes Evanston en Afton, en rond 17.00 uur komen we aan in Jackson. Ondanks de lange dag was het een ontspannen rit. We checken in bij het Antler Inn Motel, doen een rondje over Town Square en eten bij Gunbarrel Steakhouse. We gaan alletwee voor de bizon, ik de steak en Erik de mega spareribs, echt heerlijk en een leuk restaurant in western style.

Zondag gaan we naar Grand Teton National Park. Er was voor de hele dag regen voorspeld maar we hebben geluk. Tot een uur of 2 is het mooi, warm en zonnig maar dan slaat het weer toch om. Het gaat behoorlijk regenen, gelukkig hebben we de meeste plekken kunnen zien, de rest lukt hopelijk morgen nog (alhoewel de weersvooruitzichten voor de komende twee dagen redelijk beroerd zijn....koud en nat 😩).Het gebied zelf is echt de moeite waard, wij vonden het prachtig 🤩! De bergen en meren zijn een leuke afwisseling na al het rode gesteente in Moab. Ook hebben we ons eerste wild hier gezien, herten en bizons. Nog niet echt van heel dichtbij, maar dat komt hopelijk nog! We eten 's avonds bij Bubba's Bar-B-Que wat eigenlijk best goed is. Morgenochtend (maandag) rijden we verder en gaan we dan eindelijk naar Yellowstone, waar we 4 nachten zullen blijven. Ik kijk hier al heel lang naar uit, het heeft voor mij dan ook een beetje speciale betekenis. Waarom? Dat vertel ik in de volgende blog! Die zal alleen even gaan duren. Tot en met vrijdag zijn we behoorlijk van de buitenwereld afgesloten; geen tv, geen wifi 😳😱! Helppppp 😂

1. Ilona Deltenre:
    28 mei 2018
    Wat een mooie foto's, kan mij voorstellen dat jullie zo genieten. Nu op naar Yellowstone, heerlijk zonder wifi 😂😂
  2. Liesbeth:
    28 mei 2018